Dog Biscuit Mould

Copyright Claim

Dog Biscuit Mould

Boost
6
14
1

Print Profile(2)

All
P1P
P1S
X1
X1 Carbon
X1E
A1

0.2mm layer, 3 walls, 30% infill
0.2mm layer, 3 walls, 30% infill
Designer
25 min
1 plate
5.0(1)

0.2mm layer, 3 walls, 30% infill
0.2mm layer, 3 walls, 30% infill
Designer
27 min
1 plate

Open in Bambu Studio
Boost
6
14
1
0
8
6
Released

Description

Have you ever thought of making customised biscuits for your dog? The only thing you need is... a Bambu! :-)

you can use the blank template (without name) as it is; it can be printed without media with any hard material

If you want to add your 4-legged friend's name, I suggest you extrude it 6mm beyond the plane, and especially to print it reversed!!!

 

My Recipe:

 

- one egg
- 60ml water
- 60ml linseed oil (or olive oil or sunflower oil)
- 20g grated Parmesan cheese
- one teaspoon baking powder
- 300gr wholemeal flour

 

Break an egg into a bowl and add 60 ml of linseed oil. This oil is recommended for the health and beauty of the coat, but olive oil or sunflower oil are also fine.
Add 60 ml of water and 20 g of grated parmesan cheese. Cheese is not always advisable in a dog's diet, but in this recipe we will have less than a gram for each biscuit. It is very useful because it stimulates the sense of smell and makes the reward more appetising.
Lastly, we put in 1 teaspoon of baking powder and mix everything together, then we start adding the wholemeal flour a little at a time while continuing to mix. We proceed to knead on the table and then with a rolling pin.
Now we can shape our dog biscuits, I use a nice bone mould. We place the biscuits on a baking tray covered with baking paper. Preheat the oven to 180 degrees, bake and cook for 20 minutes.
Remove from the oven and leave to cool completely. We can keep the biscuits in an airtight tin or plastic bag and they will keep for a couple of months.

 

[ITA]
Avete mai pensato di preparare biscotti personalizzati per il vostro cane? L'unica cosa che vi serve è... una Bambu! :-)

potete usare il modello vuoto (senza nome) così com'è; si stampa senza supporti con qualsiasi materiale duro

Se volete aggiungere il nome del vostro amico a 4 zampe, vi suggerisco di estruderlo di 6mm oltre il piano, e soprattutto di stamparlo al contrario da destra a sinistra!!

 

La Mia Ricetta:

 

- un uovo
- 60ml di Acqua
- 60ml di olio di semi di lino (oppure olio di oliva o olio di girasole)
- 20gr di formaggio grana grattugiato
- un cucchiaino di lievito per dolci
- 300gr di farina integrale

 

In una ciotola rompiamo un uovo, e aggiungiamo 60 ml di olio di semi di lino, quest’olio èconsigliato per la salute e la bellezza del pelo, ma vanno bene anche l’olio d’oliva o di girasole.
Aggiungiamo 60 ml di acqua e 20g di formaggio grana grattugiato. Il formaggio non è sempreconsigliabile nell’alimentazione dei cani ma in questa ricetta avremo meno di un grammo per ognibiscotto, è molto utile perché stimola l’olfatto e rende il premio più appetitoso.
Per ultimo mettiamo 1 cucchiaino di lievito per dolci e mescoliamo il tutto, iniziamo ad aggiungerela farina integrale un po’ alla volta continuando a mescolare. Procediamo ad impastare sul tavolo epoi con il mattarello.
Ora possiamo dare forma ai nostri biscotti per cani, io uso una simpatica formina a forma di osso.Mettiamo i biscotti su una teglia coperta con la carta da forno. Preriscaldiamo il forno a 180 gradi,inforniamo e facciamo cuocere per 20 minuti.
Sforniamo e lasciamo raffreddare completamente. Possiamo tenere i biscotti in un barattolo ermeticoo in un sacchetto di plastica e si conservano un paio di mesi

Comment & Rating (1)

Please fill in your opinion
(0/5000)

Print Profile
0.2mm layer, 3 walls, 30% infill
Thanks
(Edited)
0
Reply
No more